موسسه فرهنگی هنری طلوع رهاورد

صنایع فرهنگی و صنایع هنری

صنایع فرهنگی و صنایع هنری

  • ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد

  • دبیر ستاد: حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سلیمانی


    معرفی ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور

    متعاقب مأموریتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ دوازدهم اسفند ماه ١٣٧١ و تحت عنوان مصوبه ٣٠٢ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه ارایه طرح‌هایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی محول کرد، مقرر گردید از باب احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیأتی را در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد ایجاد نماید. این هیأت بعد از شکل‌گیری و فعالیت به ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرت یافت

    شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، که با عبور از مرز ٢٠٠٠٠در سال ١٣٩٤باب کانون، یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، از سال ١٣٧٢ رسماً آغاز به فعالیت نموده و تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌مند و مستعد بوده است.

    ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با رویکرد تأسیس کانون‌ در تمام مساجد کشور، برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و به افزایش تأسیس تعداد کانو‌ن‌ها در هر سال اهتمام ویژه‌ای دارد. هر مسجدی در صورت آمادگی تمایل و ارایه درخواست کتبی به دبیرخانه‌های استانی و با ارایه مدارک لازم می‌تواند به این شبکه اجتماعی مذهبی وارد و عضو شود. 

     

    آدرس: خیابان شهید بهشتی، بعد از تقاطع مدرس، پلاک ٢٦٣

    تلفن: ٣-٨٨٥٣٦٠١١